23 Aralık 2013 Pazartesi

Kendi roll-on'umu kendim yaptım...:)

Bende birçok kişi gibi roll-on deodorant kullanamıyorum...İçindeki alüminyumdan mı bilmiyorum, kullandıktan kısa bir süre sonra koltukaltlarım şişkinlik yapıyor...Belki de terlemeyi engellediğindendir bilmiyorum...Bu yüzden kullanamıyorum, eeee peki ne yapacağım?
Tabi ki her zaman ki gibi kendi roll-on'mu kendim yapacağım...:)

Şimdi gelelim tarife...
Malzemelerimiz şu şekilde;

2 tatlı kaşığı mısır nişhastası (Nem emici olarak etki ediyor)
2 çay kaşığı karbonat (sodyum bikarbonat,marketlerde var, en azından ben marketten aldım:)(kokuyu yokediyor)
1,5 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı (nemlendirici ve birleştirici olarak)
1-2 damla çağağacı yağı (Antiseptik özelliği var)
2-3 damla lavanta yağı (güzel koku vermesi için)

 Bütün bu malzemeleri karıştırınca şöyle birşey çıkıyor ortaya...


Ben çok az yaptım, hem denemek için hem de el yapımı ürünleri haftalık yapmak daha sağlıklı olduğu için...
Sonra da böyle küçük bir kavanoza koyup, küçük bir spatula (hani dondurma çubukları gibi olanlardan) veya pamuklu çubuklarla uyguluyorum...



İşe yarıyor mu? Evet, kesinlikle işe yarıyor...Kokuyu engelliyor, ancak aşırı terleyen biriyseniz çok faydalı olmaz sanıyorum, en fazla bir iki saat idare eder...Ama normal bir terlemeniz varsa fazlasıyla yeterli, hele ki kış günlerinde...
Yaz için bu tarifi kullanmıyorum ben, başka bir tarifim var, onu da yakında paylaşacağım, biraz daha koruyucu oluyor ama bu tarif kış ayları için kesinlikle yeterli...
tavsiye ederim...

Sevgilerimle...