19 Kasım 2013 Salı

Nivea "duşta vücut kremine" alternatif, ev yapımı vücut peelingi ve nemlendirici...

Uzun zamandır kullandığım bir tarif bu...Belki 4-5 sene olmuştur...Çok memnun olduğumdan sizlerle paylaşmak istedim...
Biraz üşengeç bir insan olduğumdan banyodan sonra vücut kremi sürmeyi hep ihmal ediyorum...Bu yüzden banyo sırasında bakımlarımı yapıp, işimi bitiyorum...
Bu tarif de böyle birşey...Duşunuzu aldıktan sonra uyguluyor, durulanıp çıkıyorsunuz...Hem peeling yapmış, hem de nemlendirmiş oluyorsunuz...

Malzemelerimiz de çok çok kolay, yapımı da...

Önce malzemeler:
Deniz Tuzu
Zeytinyağı (Badem veya susam yağı'da olabilir, ben hangisi elimde varsa onunla yapıyorum)
Bu tarifte zeytinyağı tercih ettim çünkü kışın cildim çok kuruyor ve zeytinyağı çok iyi geliyor kuruluğa...



Ana malzemeler bunlar ama isterseniz ekleme yapabilirsiniz...
Mesela ben kokusunu çok sevdiğim için bazen yasemin yağı veya gül yağı ekliyorum 1-2 damla kadar...
Veya daha besleyici olsun diyorsanız kayısı çekirdeği yağı veya anti-aging bir ürün istiyorsanız üzüm çekirdeği yağı ekleyebilirsiniz...Ya da selülitli bölgeleriniz için portakal yağı ekleyebilirsiniz...Yalnız portakal yağını kullandıktan sonra güneşe çıkmamanız gerekiyor,bilginize...

İşte bu şekilde ana karışımımızın içine eklemeler yaparak istediğiniz ürünü oluşturabilirsiniz...Hem maliyeti çok düşük, hem çok doğal...

Sonuçta şöyle bir ürün çıkıyor...
Ekleyeceğiniz zeytinyağı veya badem yağının miktarını buradan ayarlayabilirsiniz, kıvamı şu şekilde...




Ben hazırladıktan sonra şöyle bir kaba koyuyorum...Cam kavanoz daha da iyi olabilir tabi...Sonra da güneş almayan bir dolapta saklıyorum...


Kullanım şekline gelince hafta da bir kez duştan sonra cildim ıslakken, hafifçe ovarak peeling yapıyorum ürünle, sonra sadece su tutarak fazla tuzun akmasını sağlıyorum...Kurulanıp çıkıyorum, hepsi bu...:)

İlk başta çok yağlı kaldığınızı hissedebilirsiniz, eğer rahatsız etmiyorsa bekleyin, zaten 1-2 dakika içinde cilt emiyor, çok rahatsız etti veya bekleyemem diyorsanız zeytinyağı yerine badem yağı kullanın ve hazırlarken yağı az tutun...

Emin olun çok iyi gelecek bu cildinize ve ruhunuza...Çünkü içindeki deniz tuzu üzerinizdeki bütün negatifliği alıp götürüyor ,ayrıca cildi pürüzsüzleştirip, sıkılaştırıyor...

Selülitli bölgelerde mutlaka denemenizi tavsiye ederim...

Selülitli bölgelerinizi yosun sabunuyla yıkadıktan sonra bunu uygularsanız farkı göreceksiniz emin olun...Tabi ki bir anda selülitler uçup gitmeyecek ama mutlaka fark olacaktır ki bende öyle oldu...:) 

Son olarak şunu da ekleyeyim... Ayak peelingi veya el peelingi olarak ta kullanabilirsiniz...Çok pratik oluyor hem nemlendirme hem peeling bir arada...


 Umarım sizinde işinize yarar...

Sevgilerimle...:)