15 Kasım 2013 Cuma

Lavera Organik Ruj ve Essence Dudak Kalemi...

Merhabalar...
Bugün Lilakutu'da çıkan bir üründen bahsedeceğim...Lilakutu'dan çıkan ürünlerin tanıtımlarını çok fazla göremiyorum bloglarda...Oysa amaç denemek...Hani cildimize uymayan birşey olur, o zaman ya atarsın çöpe, yada cildine uyan birine verirsin ki bu ikinci seçenek daha mantıklı geliyor bana...Öbür türlüsü tüketim çılgınlığından başka birşey değil çünkü...Bu yüzden ben bu ürünleri mutlaka deniyorum ve mümkün olduğunca da buradan tanıtacağım...Tabi ki "cruelty-free" ve "vegan" markaları...:)


Öncelikle Lavera Kozmetik'in sayfasındaki yazıyı paylaşmak istiyorum sizlerle...

"No Animal Testing
We only carry products that are not tested on animals, nor are tested by third parties on animals."

Ayrıca;

All Lavera products are certified 100% natural and contain certified organic ingredients. However, over 100 products are also certified VEGAN by the UK based Vegan Society.
The BDIH is a standards body that certifies a product to be 100% natural and mandates certified organic sourced ingredients wherever possible. In doing so, applies their own strict set of rules that govern any product displaying the Certified Natural seal. These rules define "Natural" to exclude: Synthetic compounds, petrochemical derived compounds, genetically modified organisms, raw materials from dead animals, animal testing.

But what if the product says "Milk" in its title?
Lavera uses the word "milk" to describe the creamy consistency of the product. Other Lavera products use lactic acid that is derived from a fermentation process using cornstarch or beet sugar. These products ARE vegan and have been certified by the UK based VEGAN SOCIETY. "

Özetle; % 100 organik içerikli üretim yaptığını, 100 üzerinde ürünün İngiltere merkezli Vegan Society tarafından "vegan" sertifikası aldığını söylüyor...
BDIH sertifikası alabilmek için aşağıdakilerin hiçbirinin yapılmaması gerekir diyor;
-Sentetik bileşikler,
-Petrokimya Bileşikleri,
-Genetiği değiştirilmiş organizmalar,
-Ölü hayvanlardan hammaddeler,
-Hayvanlar üzerinde test...

Bazı ürünlerinde geçen "süt" kelimesinin hayvansal kaynaklı değil, ürünün kremsi kıvamda olduğunu belirtmek için kullandıklarını söylüyorlar...
 Sitelerini de buradan inceleyebilirsiniz:

Şimdi gelelim rujumuza...


Bendeki rengi :


Böyle nasıl desem, böyle açık bordo, kahve karışımı gibi... Mat değil, biraz parlaklık veriyor...Sürdüğünüzde rengi açık, resimdeki gibi koyu değil...
Ben kırmızı ve bordo tonlarında rujlar kullandığımdan bana rengi biraz açık geldi desem kızmazsınız herhalde :)

Bu ruju şöyle kullanıyorum...

Önce dudağıma Essence dudak kaleminden sürüyorum...
Hafif dağıtıyorum...Sonra da rujumu sürüyorum...

Essence kalemim de budur:


Bu kalemin rengini çok seviyorum...Vişne çürüğü ve pembe karışımı birşey...Ben bütün rujlarımın altına hem kontürlemek hem rujun kalıcığını arttırmak için sürüyorum...Bir açıdan ruj bazı gibi kullanıyorum...Dudaklarımı kontürledikten sonra içe doğru dağıtıyorum, doğal bir görünüm oluyor, üzerine ruj sürünce daha düzgün ve güzel duruyor...

Bileğimde denedim sizler görün diye...



Şimdi diyeceksiniz ki bu iki renk ne alaka?
Ama dediğim gibi yaparsanız ne kadar güzel uyum sağladıklarını görebilirsiniz...

Lavera rujun normal satış fiyatı (ben lilakutudan almıştım) 34 lira...
Essence dudak kalemi 3,5 lira...

Organik ve Cruelty-free  listemize bir marka daha eklemiş olduk böylece...

Sevgilerimle...:)