20 Kasım 2013 Çarşamba

Kil maskesi ile güzelleşin...!

Yine uzun zamandır uyguladığım ve çok memnun olduğum bir tariften bahsedeceğim sizlere...
Özellikle son zamanlarda iş yoğunluğundan aksattığım için cildime ne kadar faydası olduğunu tekrar anlamış oldum...Benim cildim karma, hatta yağlıya dönük karma diyebilirim...Sivilce problemim var çok yoğun olmasa da...Bir de bu maskeyi yapmayı bıraktığımdan beri yüzümde pütürleşme oldu...Yüzüme dokununca böyle minik minik sivilce gibi ama aynaya bakınca birşey yok... Böyle acayip birşey... Bende hemen maskeme geri döndüm...

Bu anlatacağım maske "kil maskesi"... Yapımı ve uygulaması çok kolay...

Önce biraz kilin ne işe yaradığından bahsetmek istiyorum...Öncelikle kil içinde doğal mineraller barındıran iyi bir temizleyici ve sıkılaştırıcıdır...Cildi fazla yağdan arındırması ve antiseptik özelliği ile siyah noktaları ve sivilceleri iyileştirir...Uzun vadede kullanıldığında cilt lekerine iyi geldiği de söyleniyor fakat ben böyle birşey deneyimlemedim...

Kil alırken güvendiğiniz bir aktardan alın derim...Ben Doa Kozmetik'ten alıyorum ve memnunum...Benim kullandığım kil şu şekilde:



Bu kadarı bir maske için yetiyor...



Şimdi malzemelere gelelim:

- Kil
- Gül Suyu veya Lavanta Suyu
(alabildiği kadar, ılık kullanırsanız kil daha çabuk eriyor)
- Kayısı çekirdeği ve Üzüm çekirdeği yağı 
(1-2 damla)

Bu kadar...Bunları karıştırınca şöyle birşey oluyor...:)



Ben bu maskeyi şöyle uyguluyorum...Önce yüzümü kil sabunuyla yıkıyorum...Kil sabunumu da Doa Kozmetik'ten alıyorum...Gerçekten çok hafif yapılı bir sabun, daha önce söylediğim gibi üzüm çekirdeği ve papatya sabunlarını beğenmemiştim Doa'nın, ama bu sabunu öneririm...
Sabunum şu:


Yüzümü yıkayıp kuruladıktan sonra, maskemi sürüp beş dakika kadar bekleyip, ılık suyla temizliyorum...Zaten daha uzun yüzünüzde tutmanızı önermem, germeye başlıyor çünkü...Haftada bir den fazla da yapmamaya özen gösterin bence...

Yüzünüzdeki kili yıkadıktan sonra nemlendiricinizi sürüp, hayatınıza devam edebilirsiniz...:)

Sevgilerimle...:)